Dit is waarom je voor een professionele huisstijl moet gaan.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Leestijd: 4 minuten

Dit is waarom je voor een professionele huisstijl moet gaan.

Een professionele huisstijl is de verzameling van visuele communicatie, die jij gebruikt naar de buitenwereld. Op deze manier laat je zien wat de identiteit is van het bedrijf. Maar waarom is een professionele huisstijl zo belangrijk? Daar gaan we het in dit blogbericht over hebben.

Neem het logo als voorbeeld. Het meest voor de hand liggende element binnen de huisstijl is je logo, deze is namelijk overal zichtbaar. Wanneer het logo van jouw bedrijf overal te zien is, wil je er voor zorgen dat mensen getriggerd worden en interesse opwekt. Met de hoop een toekomstige klant laten zien wat je te bieden hebt. De klant is vaak al verkocht door het zien van een opvallend logo, die tegelijkertijd professionaliteit uitstraalt. Mensen hebben behoefte aan zekerheid, met wie zij willen samenwerken of in bepaalde diensten.


Jouw huisstijl brengt dus een bepaalde boodschap over en het hebben van een professionele huisstijl gaat je veel opleveren. Maar toch snapt niet iedereen waarom het zo belangrijk is om een goede en weloverwogen huisstijl te hebben. We zetten het daarom even kort voor je op een rijtje.

1. Herkenbaarheid

Het gebruik maken van een huisstijl is dat deze helpt om je bedrijf herkenbaarder te maken. Als potentiële klanten jouw bedrijf hebben gezien dan weten ze wat je huisstijl is. Als zij daarna nog een keer jouw logo of een opvallende kleurencombinatie zien, dan zullen ze waarschijnlijk weer aan je denken. Hoe vaker iemand een stukje huisstijl van een bedrijf ziet, hoe betrouwbaarder de potentiële klant dit bedrijf vindt. Hoe beter jouw merk in iemands hoofd zit, hoe sneller hij of zij jou meeneemt in de keuze voor een volgende aankoop.

 

2. Jezelf onderscheiden van de concurrent

Door ervaringen leren we dat bepaalde elementen symbool staan voor bijvoorbeeld een product.. De volgende keer als we datzelfde element zien halen we die herinnering weer op. Of als we op zoek zijn naar een product gaan we op zoek naar de elementen waaraan we dat product kunnen herkennen. Deze triggers kunnen visueel zijn, maar ook andere zintuigen kunnen aan die ervaringen worden gekoppeld.

 

3. Het imago

Een logo en huisstijl worden door een grafisch ontwerper consistent doorgevoerd in alle visuele uitingen. En precies die consistentie is belangrijk om professioneel over te komen. Alles moet kloppen. Met een uniek en professioneel logo en huisstijl start je namelijk direct met het opbouwen van je bedrijfsimago. Een goed begin van je bedrijf, is net als de eerste indruk die je achterlaat. Dit bepaalt vrijwel alles.

 

4. Het scheelt tijd

Mensen hebben behoefte aan tijd winning, gemak en zekerheid. Als jij een echt goed logo laat ontwerpen, dan is meteen duidelijk wat je doet en voor wie. Een potentiële klant kijkt gemiddeld maar drie seconden naar je nieuwe website en nog korter naar een advertentie. Hoe slim is het dan om te bezuinigen op je logo en huisstijl? In die drie seconden moet je ervoor zorgen dat je op een unieke manier iemand z’n interesse wekt.

 

Afsluiting

Ik hoop dat dit blogbericht je heeft geholpen en of het jou gaat helpen in de toekomst met omgaan bij tegenslagen. Hartelijk dank voor het lezen!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Ben je klaar voor onbeperkt design?

Wij nemen Binnen 24 uur contact met je op

Hoe werkt het?
Vul het formulier in en we nemen binnen 24 uur
contact met je op om jouw aanmelding af te ronden.

Ben je klaar voor onbeperkt design?

Wij nemen Binnen 24 uur contact met je op

Hoe werkt het?
Vul het formulier in en we nemen binnen 24 uur
contact met je op om jouw aanmelding af te ronden.

Ben je klaar voor onbeperkt design?

Wij nemen Binnen 24 uur contact met je op

Hoe werkt het?
Vul het formulier in en we nemen binnen 24 uur
contact met je op om jouw aanmelding af te ronden.