Leestijd: 6 minuten
Dus je bent erachter gekomen dat Twitter het platform is om jouw zakelijke content op te plaatsen? Alleen vraag je je nu af hoe je dat het beste kan doen. Geen probleem! In dit blogbericht leren wij je hoe je dat het beste kan doen!
Zorg voor een duidelijke profielfoto. Je profielfoto is een van de dingen die je potentiële volgers zullen onthouden, dus dan is het handig als je wel de juiste profielfoto hebt. Je kunt eventueel ook je logo gebruiken als profielfoto, maar je kunt ook kiezen voor een herkenbaar huisstijlelement of een andere grafische uiting. De keuze is aan jou!
Schrijf een sterke biografie. In je biografie probeer je je potentiële volgers te lokken met een krachtig stukje tekst. Hier introduceer jij jezelf en je bedrijf aan de mensen.
Gebruik een duidelijke structuur om je tweets te optimaliseren. Een veelgebruikte structuur is: korte boodschap – link – #hashtag. Het structuren van je tweets zorgt voor herkenbaarheid bij je volgers, ook draagt het bij aan de leesbaarheid van je berichten.
Gebruik afbeeldingen. Op Twitter heb je niet heel veel ruimte om je tekst te schrijven, met een capaciteit van maximaal 240 tekens. Daarom is het van belang dat je afbeeldingen gebruikt van goede kwaliteit, zodat je volgers jouw posts zullen herinneren.
Gebruik afbeeldingen. Op Twitter heb je niet heel veel ruimte om je tekst te schrijven, met een capaciteit van maximaal 240 tekens. Daarom is het van belang dat je afbeeldingen gebruikt van goede kwaliteit, zodat je volgers jouw posts zullen herinneren.
Probeer zoveel mogelijk interactie te hebben met je volgers. Volgers vinden niks leuker, dan dat een van hun favoriete accountbeheerders, interactie hebben met hen. Dit kan je doen door je retweeters te bedanken,vragen te stellen en door te reageren op je volgers.
Post relevante Tweets. Niet alle mensen hebben zin (of tijd), om lang door hun socials te gaan. Daarom is het belangrijk dat de content die je post relevant is. Tweet dingen die de aandacht pakken van de mensen die hen interesseren.
Veel ondernemers hebben het te druk om een aantal keer per dag tweets te verzenden. Om ervoor te zorgen dat je alle (potentiële) volgers bereikt kun je tweets inplannen. Deze tweets worden dan verstuurd op een later tijdstip.
Twitter staat bekend om de hashtags. Ondanks dat, zorg ervoor dat je niet doorslaat in het gebruik van hashtags. Een paar hashtags gebruiken is prima, maar zorg er niet voor dat je tekst niet meer normaal leesbaar is #omdat #je #teveel #hashtags #gebruikt.
Als je je populariteit wil vergroten, wordt het je aangeraden om bij te houden welke tweets de meeste reacties, retweets en kliks genereren.
Het is al zo vaak voorgekomen dat spammers op Twitter hun volgers kwijtraken. Om dit te voorkomen moet je absoluut proberen om spam te vermijden. Plaats daarom niet elke minuut een tweet, maar wacht gerust af en toe een paar uur met iets plaatsen.
Houd je chats kort. Reageren op je op je volgers is erg belangrijk. Echter, wanneer de gesprekken te lang gaan duren, kan je het beste overschakelen op DM’s. Op deze manier hebben andere volgers geen last van het gesprek.
Verstuur geen geautomatiseerde DM’s. Het automatisch versturen van DM’s kan voor je volgers overkomen als onpersoonlijk, onnodig en uitermate vervelend. Dit wordt sterk afgeraden.
Als je professioneel wilt overkomen, is het logisch om geen accounts te volgen die niks met jou te maken hebben of die zelf niet zakelijk zijn, wil je dit wel doen, is het beter om een apart account voor aan te maken. Door relevante en professionele accounts te volgen, krijg jij zelf een goede en professionele uitstraling.
Niet iedereen heeft tijd om dagelijks relevante content te bedenken. Om te laten zien dat je bezig bent binnen je eigen vakgebied kun je daarom ook af en toe relevante content van anderen delen.
Wij hopen dat deze tips geholpen hebben. Als je nog vragen hebt, kan je contact met ons opnemen.
Copyright © 2023 Onbeperktdesign.nl
Alle rechten voorbehouden.
‘s-Gravenhage. Kvk-nr. 72167386